» » Аудит безпеки, комфорту та культури дорожнього руху в селищі Пісочин

Аудит безпеки, комфорту та культури дорожнього руху в селищі Пісочин



6 квітня 2012 року за ініціативою Харківської обласної громадської організації “Альтернатива” було проведено аудит безпеки, комфорту та культури дорожнього руху в селищі Пісочин Харківського району. До складу аудиторської групи увійшли представники громадських організацій “Альтернатива”, “Товариство учасників руху”, «Центр підтримки реформ» - члени Громадської ради при ГУМВС України в Харківській області (комісія по взаємодії з ДАІ). Метою проведення аудиту було виявлення аварійно-небезпечних місць на ділянці автомобільної дороги “Київ-Харків-Довжанський”, що проходить через Пісочин та на вулично-дорожній мережі цього селища, а також на залізничному переході в районі станції “Рижов”.
Нижче подаємо результати аудиту та рекомендації щодо усунення виявлених недоліків.

1. Транспортне сполучення з Харковом.
Зважаючи на те, що значна частина жителів селища Пісочин працює у Харкові і змушена часто користуватися громадським транспортом, свій аудит ми розпочали із вивчення транспортного сполучення та умов, які створені для безпеки і комфорту пасажирів. Було з’ясовано, що основне сполучення між Харковом та Пісочином забезпечують п’ять автобусних маршрутів, які щоденно перевозять від 5 до 15 тисяч пасажирів. Найпопулярніший маршрут №1952 обслуговує ДП “Автосервіс” ЗАТ “Куряжський ДБК”, яке здійснює регулярні приміські пасажирські перевезення від “Мікрорайону “Мобіль” до станції метро “Холодна гора” і у зворотньому напрямку.
Відповідно до п. 23 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою КМУ від 18 лютого 1997 року № 176 (у редакції від 29 січня 2003 р. N 141) “Зупинки автобусів на міських та приміських маршрутах обладнуються автопавільйонами, трафаретами з назвою зупинки і номерами маршрутів, відомостями про режим роботи автобусів (назви початкового і кінцевого пунктів, час початку та закінчення руху на маршруті, інтервал руху або час відправлення автобусів) та інформацією з безпеки дорожнього руху.” Проте у селищі Пісочин ми не виявили таких автопавільйонів, а відповідно не знайшли й потрібної інформації про режим роботи громадського транспорту безпеку дорожнього руху.

Аудит безпеки, комфорту та культури  дорожнього руху в селищі Пісочин

Суттєвим недоліком є і відсутність на території селища Пісочин автостанції із туалетами та іншими функціональними приміщеннями (наявність цих об’єктів передбачена розділом VII згаданих Правил). Щоправда, на кінцевому пункті зупинки автобусів у мікрорайоні “Мобіль” існує невеликий критий павільйон для пасажирів. Проте він абсолютно не відповідає вимогам безпеки та комфорту пасажирів.
Також під час аудиту було з’ясовано, що на автобусному маршруті №1952 справляння плати за проїзд здійснюють контролери ДП “Автосервіс”, які не видають пасажирам квитків на проїзд, що теж є порушенням Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту ( п.п. 19 Правил). Тут доречно нагадати, що проїзний квиток є не просто клаптиком паперу, а документом, який у разі настання нещасного випадку даватиме пасажирам право на отримання страхового відшкодування. У той же час інформації про страхування пасажирів у автобусах ДП “Автосервіс” ми не помітили.
Отже, робимо висновок, що організатор регулярних пасажирських перевезень (в даному разі Харківська районна державна адміністрація і Пісочинська селищна рада) та автоперевізник (ДП “Автосервіс”) не створили умов для якісного та безпечного обслуговування пасажирів, а отже, мають негайно усунути вказані недоліки.
Рекомендації:
1).Збудувати у мікрорайоні “Мобіль” автостанцію та забезпечити її необхідною інформацією для пасажирів.
2). Визначити і обладнати у мікрорайоні “Мобіль” місце для стоянки таксі.
3). Посилити контроль за роботою автоперевізника та дотримання ним Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту.

2. Залізничний перехід у районі станції “Рижов”.

Під час проведення аудиту безпеки та комфорту дорожнього руху аудиторська група оглянула пішохідний перехід в районі залізничної станції “Рижов”, через яку щоденно проходить більше 50 потягів, в тому 42 приміських. А незабаром на цьому напрямку курсуватимуть і швидкісні потяги “Шкода” та “Хюндай”, які забезпечуватимуть перевезення пасажирів до Євро-2012.

Аудит безпеки, комфорту та культури  дорожнього руху в селищі Пісочин

Не зважаючи на це, на цій ділянці залізниці не створено належних умов для безпеки пішоходів. Зокрема, аудиторська група виявила, що в районі станції існує надземний пішохідний перехід через залізничні колії з виходом на посадочну платформу. Проте цей перехід не функціонує, а входи до нього заварені залізною арматурою. Натомість для переходу через залізничні колії місцеві жителі користуються наземним переходом через колії. Перехід обладнаний бетонним настилом, але не позначений жодними покажчиками чи попереджувальними написами, як це передбачено п. 4.21 Правил технічної експлуатації залізничного транспорту промислових підприємств (затверджені наказом Промполітики від 15.02.2010 N 70).
Рекомендації. Аудиторська група рекомендує керівництву Південної залізниці вжити заходів для відновлення роботи надземного пішохідного переходу через залізничні колії та створення безпечних умов руху для пішоходів.

3. Провулок Шевченка: загроза для пішоходів
У години пік на вказаному провулку спостерігається досить інтенсивний рух автомобільного транспорту та пішоходів, зокрема, школярів. У той же час на провулку не створено жодних умов для безпеки учасників дорожнього руху (відсутня дорожня розмітка, попереджувальні знаки, пішохідний перехід). Особливо небезпечною є ситуація на ділянці дороги (близько 100 м), де до провулку Шевченка приєднується безіменний виїзд з мікрорайону “Мобіль”. Через відсутність пішохідних доріжок пішоходи, в т.ч. діти (!) тут мимоволі змушені виходити на проїзну частину, створюючи аварійні та напружені ситуації.

Аудит безпеки, комфорту та культури  дорожнього руху в селищі Пісочин

Рекомендації. Пісочинська селищна рада має негайно вжити заходів для забезпечення безпеки пішоходів на пров. Шевченка. Зокрема, тут необхідно влаштувати пішохідну доріжку, відгородивши її від проїзної частини спеціальною огорожею чи стовпчиками. У районі приєднання до пров. Шевченка безіменного виїзду, необхідно облаштувати нерегулярний пішохідний перехід, позначивши його відповідними знаками та дорожньою розміткою. Також перед цією ділянкою дороги з одного і з іншого боку доцільно встановити попереджувальний знак 1.33 “Діти”. Такі ж знаки доцільно встановити на ділянці автомобільної дороги “Харків-Київ-Довжанський” (в районі вул. Полтавське шоссе, 98), де існує регульований пішохідний перехід.

4. Підземний пішохідний перехід в районі Будинку культури.
Цей об’єкт заслуговує на особливу увагу, оскільки розташований на автомобільній дорозі “Харків-Київ-Довжанський”, де існує досить інтенсивний і напружений рух транспорту (чотири смуги руху). Отож, при проектуванні та будівництві цієї дороги не випадково було передбачено влаштування підземного пішохідного переходу, який, теоретично, мав би стати головним засобом безпеки пішоходів. Але з часом цей перехід був занедбаний і перетворився у досить непривабливе місце (насамперед, для людей похилого віку). Попри те, що коштом селищної ради у переході було влаштовано освітлення, це ні трохи не збільшило його функціональність.

Аудит безпеки, комфорту та культури  дорожнього руху в селищі Пісочин

По-перше, у переході досить незручні і напівзруйновані сходи. По-друге, – відсутні поручні і пандуси. По-третє, покриття переходу засмічене різним непотребом, а стіни розмальовані графіті. По-четверте, місце біля підземного переходу вночі погано освітлюється, а знаки 5.36 не підсвічуються.
Рекомендації. Як нам вдалося з’ясувати, вказаний пішохідний перехід знаходиться на балансі Служба автомобільних доріг Харківської області. Отож, саме ця служба має забезпечити належний догляд за цим об’єктом та його утримання. Як варіант, Служба автомобільних доріг може розглянути питання про передачу цього переходу в оренду одній з комерційних структур, які розміщують на автодорозі “Харків-Київ-Довжанський” свої рекламні конструкції із зобов’язанням щодо утримання переходу (як додаткова умова договору про розміщення рекламних конструкцій). У будь-якому разі пішохідному переходу необхідно повернути його функціональне значення, а пішоходи, насамперед, школярі, мають бути зорієнтовані на користування цим об’єктом.

5. Облаштування пішохідних переходів біля Пісочинського колегіуму
Пісочинський колегіум є своєрідною перлиною селища, якою справедливо пишаються місцеві жителі. Проте далеко не всі з них звертають увагу на елементи дорожньої безпеки, які мають бути біля цього навчального закладу.
Насамперед, ідеться про встановлення на під’їздах до колегіуму попереджувальних дорожніх знаків 1.33. “Діти” та знаків 3.29 “Обмеження максимальної швидкості”. Також доцільно було б нанести на проїзній частині вулиць Клубної і Гоголя дорожню розмітку для позначення нерегульованих пішохідних переходів. Адже це дисциплінувало б не тільки водіїв, а й більше 1000 пішоходів, які щодня прямують до місця своєї роботи чи навчання.

Аудит безпеки, комфорту та культури  дорожнього руху в селищі Пісочин

На жаль, єдиний елемент дорожньої безпеки, який ми помітили біля Пісочинського колегіуму, це саморобний пагорб, влаштований на вулиці Клубній.
Рекомендації. Комунальні служби Пісочинської селищної ради мають облаштувати під’їзди до колегіуму відповідними дорожніми знаками та розміткою. Враховуючи те, що саморобний пагорб не відповідає вимогам ДСТУ 4123-2006 “Безпека дорожнього руху”, його слід демонтувати та встановити стандартні засоби примусового зниження швидкості. Це саме стосується і облаштування елементами безпеки ділянок доріг біля інших навчальних та дошкільних дитячих закладів селища Пісочин.

6. Автодорога “Харків-Київ-Довжанський”.
Ділянка цієї автодороги в районі селища Пісочин займає близько 5 км, знаходиться у доброму стані й облаштована всіма необхідними засобами безпеки, в тому числі зносостійкою дорожньою розміткою і шумовими смугами біля пішохідних переходів. Також ділянка дороги контролюється автоматичними камерами відеоспостереження та нарядами ДПС, які несуть чергування на стаціонарному посту ДАІ. Усе це дисциплінує водіїв і змушує їх дотримуватися Правил дорожнього руху. Як наслідок, за останні кілька років на території селища не було зафіксовано жодної серйозної дорожньо-транспортної пригоди із людськими жертвами. Це підтвердив і старший інспектор роти ДПС, що обслуговує стаціонарний пост ДАІ “Пісочин” Ігор Спаський, з яким ми спілкувалися на його робочому місці.
Не зважаючи на це, на узбіччі дороги, ми помітили інформаційний знак, що попереджає водіїв про наявність тут аварійно-небезпечного місця. В окремих місцях дорожні знаки перекривають один одного або закривають огляд світлофорів, що може ускладнювати ситуацію для водіїв, які рухаються крайньою правою смугою. Крім цього, нашу увагу привернула велика кількість рекламних біл-бордів, які нависають прямо над проїзною частиною дороги і, безперечно, відволікають увагу водіїв.
Рекомендації. Ділянка автодороги “Київ-Харків-Довжанський” в районі селища Пісочин потребує комплексного обстеження аудиторською групою, до якої доцільно включити співробітників ДАІ та Служби автомобільних доріг.

Аудит безпеки, комфорту та культури  дорожнього руху в селищі Пісочин

Загальні висновки та рекомендації. Матеріали проведення аудиту дорожньої безпеки в селищі Пісочин, підкріплені відповідними фотоматеріалами, були направлені для реагування у відповідні інстанції, зокрема: Пісочинському селищному голові Чорнобаю О.В., голові Харківської райдержадміністрації Збукарю В.П, керівникам УДАІ ГУМВС в Харківській області, Служби автомобільних доріг в Харківській області, Південної залізниці. Крім цього голові Харківської РДА було рекомендовано розглянути питання про стан безпеки дорожнього руху у селищі Пісочин на засіданні районної координаційної ради з питань безпеки дорожнього руху.
Про результати розгляду цих матеріалів буде повідомлено додатково.

Члени аудиторської групи:
Віктор Козоріз,
Артем Костецький,
Дмитро Куріло.
svadebnet.ruknig5.ru

Теги: Водитель, водій, дорога, шосе, міліція, ДАЇ, діти, світлофор, перехрестя, ремонт, Пісочин, Альтернатива


   Залиште ваш відгук

  • FACEBOOK
  • В КОНТАКТЕ
Заблоковано !!!

Контакти «ГО–«Альтернатива»»

Помічник депутата Харківської обласної ради: Станіслав Шапарь (095) 191-17-33.
Депутати Пісочинської селищної ради Олександр Тищенко (067) 741-33-91; Людмила Кісєльова
(099) 276-01-54.
Депутати Харківської районної ради: Артем Фисун (095) 671-17-22; Артем Костецький (067) 573-71-03; Дмитро Куріло (050) 532-28-50.
Депутат Харківської обласної ради: Віктор Кисіль (050) 956-18-08.

 

Наш E-Mail: